• Română
  • English

Diversificarea alimentaţiei între 10-12 luni

 

Tot ceea ce este scris în aceste rânduri face parte din experiența mea personală, care poate sau nu să se aplice şi în cazul copilului dvs.
 
 *****Este important să rețineți că, chiar și în această etapă, nu toți copiii cu vârsta cuprinsă între 8-12 luni mănâncă aceleași cantități și nici nu trebuie să mănânce aceleași alimente. Datorită vârstelor diferite la care bebelușii încep diversificarea alimentației , unii copii de 10 luni încă nu au avut produse lactate, de exemplu. Există copii care nu încep solidele până la 8 luni și, prin urmare, sugestiile de alimente prezentate aici , nu sunt adecvate. Eu vă prezint totul din punctul meu de vedere , care am început diversificarea alimentației copiilor mei în jurul vârstei de 4 luni.
 
 
 Copilul dumneavoastră între 10 și 12 luni, probabil, a găsit deja câteva alimente care sunt cu adevărat alimentele sale preferate. În acest moment, mesele mai consistente și cu textură încep să înlocuiască acele piureuri subțiri cu care era obișnuit.  Micuțul dvs. poate începe cu adevărat să refuze să mănânce, dar este încă puțin probabil să fie deja un copil pretențios. Copiii vor deveni cu adevărat „pretențioși” mai târziu, după 18 luni. Refuzul bebelușului dvs. de a  mânca chiar și alimentele sale preferate pot fi atribuite mai multor  lucruri. El poate fi pur și simplu prea ocupat pentru a opri explorarea lumii lui și poate deveni destul de bosumflat, atunci când este pus în scaunul înalt că să mănânce. Cu cât independența lui va crește, el poate începe, de asemenea, să arate preferințe pentru anumite alimente și refuză să fie hrănit cu lingura.
 
 
 Aveți răbdare – acest stadiu de a mânca poate fi un pic frustrant, dar nu va dura pentru totdeauna. Este foarte important să-i oferiți copilul dvs. posibilitatea de a alege alimentele pe care dorește să le mănânce și cât de mult vrea să mănânce. Lăsați copilul să fie ghidul dvs. și nu încercați să-l forțați. Atâta timp cât îi oferiți o dietă echilibrată de fructe, legume și proteine nu vor exista nici un fel de probleme.
 
    
 
 Copilul dumneavoastră de 10 luni  va avea un apetit variat. Unele zile veți crede  că nu există suficientă hrană în lume pentru a umple burtica lui, în timp ce în celelalte zile vă veți întreba dacă s-a săturat doar cu o înghițitură.  
 
  Micuțul dvs.  se deplasează repede spre alimente noi, mese mai multe și mai multă independență.  Până la acest stadiu ați introdus deja  o mare varietate de alimente, dar nu uitați de regula de 4 zile. Există încă o varietate de alimente  pe care bebelușul dvs. nu le-a încercat și reacții adverse sunt încă posibile. Până în acest moment  este posibil să fi crescut treptat cantitatea de solide  pe care bebelușul dvs. o mănâncă . Oferiți-i copilul 1 sau 2 cuburi de alimente în plus  atunci când indică faptul că este gata pentru mai mult. Ați putea începe, de asemenea, de la acest interval de vârstă să introduceți alimente sub formă de bucățele mici și mai multe texturi  .
 
Alimente pentru Bebei de la 10-12 luni:
 
FRUCTE: fructe de pădure,citrice
 
LEGUME:  porumb, castravete, spanac ,roșii
 
CEREALE orice tip de cereale
 
PROTEINE: vită-pește
 
LACTATE: lapte integral după 12 luni, brânzeturi moi tot după 12 luni
 
 
 
 
 
 CEREALE şi paste
 
 
 
 Toate cereale și pastele! Fiți inventivi , creați pentru copilul dvs. o salată de paste cu legume preferate și brânzeturi.
 
 
 
 FRUCTE
 
  Începeți să faceți propriile dvs. combinații de fructe odată ce copilul a avut mai multe fructe, fără nici o reacție. Începeți acum încet introducerea  citricelor și urmăriți posibilele reacții la aciditate.
 
 
 
 LEGUME
 
 Legume fierte moi sunt foarte bune pentru practica de auto-hrănire și introducerea primelor bucățele. Încercați amestecarea piureului moale cu cuburi de legume fierte, moi. Începeți acum introducerea roșiilor și a altor alimente acide; urmăriți reacțiile la aciditate.
 
   Carne şi PROTEINE
 
   După 10 luni ar trebui deja să introduceți pește alb (dacă nu ați făcut deja acest lucru) și alte tipuri de pește. Coaceți peștele la cuptor, simplu sau cu legume sau îl gătiți la aburi pentru o alimentație sănătoasă. 
 
 
 
 LACTATE
 
   Dacă doriți după 12 luni, copilul poate fi înțărcat de laptele matern sau formulă. În primele zile ale tranziției către lapte integral se va face oferindu-i copilului un amestec de ½  laptele matern ½ lapte integral sau ½ lapte integral și ½ formulă .
 
 

     Bebelușii hrăniți la sân pot fi, de asemenea,  înțărcați de acum, dar țineți minte, nu există nici un motiv pentru a dezvăța copilul de alăptat până când acesta nu este gata.

 
 
 
    Meniurile și sugestiile prezentate aici sunt doar că să vă faceți o idee despre ce tipuri de alimente ați putea servi la o masă , la ore diferite pentru a obține un bun echilibru nutrițional și totodată  varietate. Aceste sugestii de meniu presupune că ați introdus alimentele  respective și că ați respectat regula de 4 zile pentru eventuale reacții. 
 
 
 
 
 
  Când vă uitați la meniurile propuse nu vă gândiți la porții de  adult . Copilul dvs. nu va putea să mănânce  1 cană de fulgi de ovăz cu ½ cană  piure de fructe  şi ½  cană iaurt, de exemplu. Cu toate acestea, micuțul dvs. ar  fi capabil să mănânce   ¼ cană fulgi de ovăz cu un piure de banane şi iaurt , amestecate.
 
  Toți bebelușii sunt diferiți şi copilul dumneavoastră poate mânca mai mult sau mai puțin decât ceea ce este prezentat în aceste aşa zise tabele.
 
 
MIC DEJUN 
Luni 
Marți 
Miercuri 
Joi 
Vineri 
Sâmbăta 
Duminica 
Lapte  matern / formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte  matern/ formula 
Proteine  cu/ fără  Cereale 
Fulgi de ovăz 
Orez 
Amestec de orez şi ovăz 
Gălbe-nuș cu brânză 
Mix de cereale 
Orez 
Avocado  cu gălbenuș 
Fructe  cu /fără   Legume 
Afine 
Banane 
Mere 
Piersici 
Afine, mere si banana 
Avocado 
Pere  si piersici 
Lactate 
**opțional 
Iaurt 
 
Iaurt 
 
Iaurt 
 
Iaurt 
 
 
PRÂNZ 
Luni 
Marți 
Miercuri 
Joi 
Vineri 
Sâmbătă 
Duminică 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte  matern/ formula 
Proteine cu/fără  Cereale 
Orez şi/ sau pui şi pere 
Vita cu cereale 
Brânză (Tofu)cu avocado 
Linte cu dovlecel 
Pui, mazăre şi orez 
Cereale  cu vită 
Pui cu  măr 
Fructe  cu /fără   Legume 
Avocado  şi /sau  mar 
Dovleac copt şi/sau pere 
Cartof dulce  şi/sau banane 
Fasole verde şi/sau piersici 
Mazăre, morcovi şi/ sau caise 
Piersici  si cartof dulce 
Afine,  măr sau dovlecel 
Lactate 
**opțional 
Iaurt sau brânză 
Iaurt sau brânză 
Iaurt sau brânză 
Iaurt sau brânză 
Iaurt sau brânză 
Iaurt sau brânză 
Iaurt sau brânză
 
 
 
CINĂ  sau  gustare 
 
Luni 
 
Marți 
 
Miercuri 
 
Joi 
 
Vineri 
 
Sâmbătă 
 
Duminică
Lapte  matern/  formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula 
Lapte matern/ formula
Lapte  matern/ formula 
Proteine  si/ sau  Cereale  **opțional 
Brânză de vaci 
Orez si/ sau pui cu pere 
Cereale cu iaurt si/sau curcan 
Cereale: fulgi de ovăz 
Supa crema de conopida 
Vita si 
orez cu/ 
fără sos
 de mere
Pui cu  cereale 
si cartof  dulce 
Fructe  si/sau   Legume 
Pere si/
sau dovleac/ dovlecel
copt
Amestec de legume 
Cartof dulce    copt cu germeni de grâu si putina scorțișoara 
Avocado cu banana 
Morcov cu pere 
Fasole 
verde
 cu 
zucchini
Pere 
Lactate  sau alte  alimente  *opțional 
Biscuiți organici sau Iaurt
 si fructe 
Fructe sau legume 
Pere/mere  cu crema de brânză pe pâine 
Bucatele de mere coapte sau pere 
Felii de banană acoperite cu germeni de grâu 
Biscuiți organici 
sau Iaurt 
si fructe
Fructe 
sau legume
 în Suzeta  anti-innec 
Pentru reţete  AICI
 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.